top of page

Termékfotó - Mennyit jelent egy jó fotó?

Szinte biztos, hogy mindegyikünk vásárolt már online másodkézből, vagy adott el használt terméket. Rengeteg erre alkalmas oldal, fórum, csoport létezik az interneten. Sokan láttunk már olyan csoportot is, ahol a különféle félresikerült és vicces hirdetéseket gyűjtik össze. Egy-egy elírás, helyesírási hiba, vagy egy rosszul meglőtt fotó bizony elég vicces tud lenni, adott esetben kellemetlen, a hirdetőre nézve. Ugyanakkor nem túl informatív, kevés információt ad a termékekről.

Ma, már minden alkalmazásnál elérhető a helyesírás ellenőrző, az autokorrekció. Bizony elég kínos, amikor olyan hirdetést látunk, ahol igencsak meg kell erőltetni magunkat, hogy rájöjjünk, mit is akart a „költő” megfogalmazni. A legtöbben ezeket a hirdetéseket messze elkerüljük.

De mi a helyzet akkor, ha a helyesírással semmi gond, de a termékről készült fotók, nem túl meggyőzőek?

Nem az adott termék szerepel a fotón, csak egy stock oldalról, vagy a termék honlapjáról levett fotót raknak ki illusztrációnak? A termékről készült képen alig lehet kivenni valamit, mert a kép olyan rossz minőségű. Nem tudjuk, hogy mit kell nézni. Nincsen csak egy fotó mellékelve. Ezek bizony a legtöbb vevőt elriasztják a vásárlástól. Pedig egy jól sikerült fotóval nagyobb az esélyünk arra, hogy több ember érdeklődését felkeltsük és ezzel növeljük az eladási esélyünket. De, ha éppen mi szeretnénk vásárolni, könnyebben döntést tudjunk hozni.

Hogyan tudjuk az eladni kívánt termékünket a fotóval megfelelően reprezentálni?

  1. Ha egy terméket szeretnénk eladásra kínálni és hozzá fotót mellékelni, akkor mindenképp különítsük el az adott terméket az esetleges további hasonló terméktől. (pl. el szeretnénk adni egy pár cipőt, akkor ne a cipősszekrényben fotózzuk le, a másik 20 pár cipő mellett, hiszen a vevő nem fogja tudni, hogy melyiket kell nézni.)

  2. Keressünk a terméknek egy megfelelő homogén hátteret, lehetőleg olyat, ami színében eltér a terméktől.

  3. A terméket próbáljuk meg úgy lefotózni, hogy a kép lehető legnagyobb részét töltse ki. Ne akarjuk az eladásra kínált kiskutyát az udvar másik végéből lefotózni.

  4. Készítsünk minél több fotót a termékről, ahány oldaláról csak tudunk. Ne egyetlen képpel reprezentáljunk egy autót pl.

  5. Ha valamilyen sérülés van a terméken, arról készítsünk fotót és emeljük ki, hogy látható legyen, majd a termékleírásban is tüntessük fel. Nehogy a vevő becsapva érezze magát.

  6. Próbáljuk meg a terméket megfelelően megvilágítani. Napfénynél, vagy egy lámpa segítségével. Hiszen, egy sötét pincében lefotózott gáztűzhely, ami a sarokban porosodik kevésbé fog látszódni.

  7. Az eladni kívánt terméket, mielőtt lefotózzuk takarítsuk meg, amennyire csak tudjuk. Egy működő, de öt éve nem használt és csak porosodó hűtőszekrény, ami a sarokban áll, ezer másik lommal körülvéve nem túl vonzó és informatív.

  8. Figyeljünk a színek megfelelő visszaadására. Ha olyan terméket kínálunk eladásra, aminél számít az esztétikum, a szín (gépjármű, ruha, cipő, stb.) akkor próbáljuk meg a színeket a leghitelesebben visszaadni. Egy sötétbordónak megvásárolt estélyi ruha, ami valójában halványpiros, nagy csalódás tud lenni.

  9. Ha egy termékből több, különböző típust, színt kínálunk eladásra, akkor minden variánsról külön fotót készítsünk, hogy a vásárló kellően informált legyen a termékvariációkról.

  10. Természetesen, ha van rá időnk és lehetőségünk, az elkészült termékfotókat is utómunkázhatjuk. De a képfeldolgozás, csak a termék pontosabb, informatívabb bemutatását kell, hogy szolgája. Egy-egy apró hiba eltüntetése képmanipulációval nem túl etikus dolog!

termek (1)
termek (2)

Cipő eladó, de melyik? A bal oldali képen ömlesztve a cipősszekrényben látható a termék. A kép távoli, zsúfolt, és el is mosódott. Ez kevés információt ad a cipőkről. Ráadásul a fényviszonyok miatt kéknek látszanak. A jobb oldali képen, látható, hogy valójában fekete. Csak az adott termék van a képen, semmi más zavaró elem. A kép minősége is jobb. Ez fontos, hogy lássuk, van-e esetleg valami hibája, baja az eladni kívánt árunak.

A bal oldali képnek itt is ugyanazok a hibái. A kép zsúfolt, sok egyéb lom látható még a képen, ami nem csak, hogy elvonja a figyelmet, de még a hirdetőt is negatív színben tünteti fel. A kép sötét, különösen a székek. Nem látni rendesen, hogy milyen állapotban vannak. Ráadásul az összes koszos, poros.


A jobb oldali kép már sokkal vonzóbb. Nincsenek ott zavaró elemek. Kellően világos, látni a színét, állapotát.

termek (3)
termek (4)
termek (5)

tippek
 

termek (6)

Ez is eladó! De mi? Az udvar, a gyep, esetleg a dobermann kölyök? A kép túl távoli és egyrészt az érdeklődő nem tudja mit nézzen, másrészt semmi hasznos dolgot nem ad a kép.

A jobb oldali fotó már több információval szolgál. Láthatjuk, hogy egy tacskóról van szó, aki már nem kölyök, egészséges, szép a szőre stb.
 

A fenti képek telefonnal készültek. Nem szükséges, hogy a legdrágább fényképezőgépünk legyen és a legtökéletesebb termékfotót készítsük, hiszen nem egy márkának fotózunk. Egy telefonnal is használható képeket tudunk készíteni. Ha egy kicsit odafigyelünk és a fenti pontok legalább egy részét megfogadjuk, máris vonzóbb lehet az eladni kívánt termékünk. Mint vásárló, mi is sokkal könnyebben tudunk döntést hozni, ha a szöveges információk mellett a képi anyag is megfelelő. (természetesen a képek csak illusztrációk, a tacsi sem eladó!) ;)
 

donate button
bottom of page